Kind van de rekening: SP wil armoede onder kinderen bestrijden

11 november 2012

Kind van de rekening: SP wil armoede onder kinderen bestrijden

In een rijk land als Nederland leven tienduizenden kinderen (367.000) in armoede. Heel concreet betekent dat, dat ze niet iedere dag een gezonde maaltijd kunnen eten. Niet altijd naar verjaardagsfeestjes kunnen. Of zelf hun verjaardag niet kunnen vieren met vriendjes en vriendinnetjes. Maar ook dat ze niet mee kunnen doen met sporten, uitstapjes of culturele activiteiten kunnen ondernemen. Toch hele belangrijke dingen voor de ontwikkeling van kinderen.

• Niet alle kinderen krijgen dus eerlijke kansen. Of hebben gezond eten. Zij zijn de kinderen van de rekening. Zij krijgen de rekening van de crisis gepresenteerd.
  • Wij vinden dat onacceptabel en willen dat veranderen.

Daarom deze actie: Kinderen van de rekening.
    We verzamelen in het hele land kinderschoenen. De lege kinderschoen staat symbool voor het kind dat in een huishouden opgroeit waar te weinig geld is voor gezonde maaltijden, schoolreisjes, nieuwe kleren en sinterklaascadeautjes.
    Met de verzamelde kinderschoentjes kunnen we lokaal actievoeren, bijvoorbeeld bij het gemeentehuis, om het college met de neus op de feiten te drukken. Op 4 december doen we dat landelijk met alle ingezamelde schoentjes in Den Haag.

• Daarmee roepen wij de inwonwers van Appingedam op om zich maximaal in te zetten voor bestrijding van armoede onder kinderen.
  • Wilt u deze actie ondersteunen en heeft u schoentjes die u kunt missen of wilt u uw verhaal of ervaringen over dit onderwerp met ons delen mail dan naar appingedam@sp.nl en wij halen de schoentjes bij u op.
  • Gelieve voor 1 december 2012.
  • Alvast bedankt