Basta! Nu de Ommezwaai. SP Appingedam roept op voor demonstratie 21 september

11 september 2013

Basta! Nu de Ommezwaai. SP Appingedam roept op voor demonstratie 21 september

'De hoop op verandering, een ommezwaai in de politiek en in de samenleving. Ik zie het gebeuren als ik de enthousiaste reacties zie op het plan om op zaterdag 21 september, om 13.00 uur op het Beursplein in Amsterdam samen te komen.

Aanmelden kan hier als je mee wilt met de bus vanuit Groningen.(eigen bijdrage p.p. €10,-)

Tientallen organisaties hebben het initiatief genomen om samen duidelijk te maken dat het anders kan en anders moet. Dat is heel waardevol. Hoop, verandering en optimisme is wat we nodig hebben om een einde te maken aan het cynisme en negativisme van VVD en PvdA.'

Het kabinet lijkt aan een wanhoopsoffensief begonnen. Het draagvlak voor deze coalitie verdampt als sneeuw voor de zon. Dat is ook niet zo gek. Jonggehandicapten in een instelling leveren volgend jaar bijna 2000 euro in. Alleenstaanden met een klein pensioentje worden volgend jaar meer dan 1600 euro armer. Gemeenten komen zes miljard euro te kort om hun voorzieningen op peil te houden. De kinderbijslag, de kinderopvang en de zorg: dit kabinet spaart niks of niemand.

Het goede nieuws is dat het alternatief voor Rutte-II van onderop vorm krijgt. Overal in het land komen mensen in beweging. Ze zijn klaar met de platte bezuinigingen en met dit kabinet dat drukker is met zichzelf dan met de toekomst van ons land.Sinds maandagavond melden zich ieder uur meer mensen aan om naar Amsterdam te komen. Kijk maar eens op deze Facebook-pagina. Zelf ga ik ook naar Amsterdam en ik nodig jou van harte uit om dat ook te doen.

Laat via Facebook weten of je erbij bent en nodig zoveel mogelijk vrienden en familie uit. Onze lokale afdelingen zetten bussen in naar Amsterdam. Neem met hen contact op als je mee wilt reizen. Samen maken we er een heel mooie dag van. Doe mee, want dit is óns moment. Basta! Nu de ommezwaai.

Tot in Amsterdam!

Emile Roemer