SP opent meldpunt aardbevingsschade aan huurwoningen in Appingedam

14 juni 2017

SP opent meldpunt aardbevingsschade aan huurwoningen in Appingedam

Foto: Aldo Schelvis / SP Groningen

In kranten en nieuwsberichten word vaak alleen maar gesproken over aardbevingsschade en de gevolgen daarvan voor mensen die een eigen huis hebben. De SP krijgt echter steeds meer meldingen van inwoners van Appingedam over aardbevingsschade aan hun huurhuis. De SP-afdeling Appingedam is daarom een Meldpunt Aardbevingsschade Huurwoningen gestart.

Deze mensen ondervinden bij het Centrum Veilig Wonen en de NAM dezelfde weerstand, frustraties en ellende als huiseigenaren maar krijgen ook nog eens te maken met een woningbouwvereniging of de gemeente. Ze lopen daarbij tegen een dichte deur aan of worden van het kastje naar de muur gestuurd.

De overheid heeft als taak om een veilige woonsituatie te garanderen. Waar dat niet door Den Haag of de provincie wordt gedaan, is dat de taak van de gemeente.

De SP in Appingedam wil graag weten hoe de verhuurders en de gemeente omgaan met schademeldingen van huurders, en de afhandeling daarvan, en opent daarvoor een “meldpunt aardbevingsschade huurwoning” waar bewoners hun ervaringen kwijt kunnen.

Vul hier het formulier in.

De SP Appingedam zal deze meldingen vertrouwelijk behandelen en gebruiken voor eventuele verdere acties.