SP steunt huurders Opwierde Zuid

5 september 2017

SP steunt huurders Opwierde Zuid

Foto: SP Appingedam

Het ASWA gebouw is voor de meeste damsters geen onbekende plek. Vanavond werd er een bijeenkomst gehouden door de huurdersvereniging De Maren.

Zij wilden graag van de mensen horen hoe de versterkingsoperatie tot nu toe verliep. Hiervoor was ook de politiek uitgenodigd. Natuurlijk was de SP aanwezig. Sinds een aantal weken zijn verschillende SP-ers in de wijk Opwierde Zuid te vinden om met de mensen in gesprek te gaan.

“onvoorstelbaar”, was de mening van fractievoorzitter Popko Boerema. “Hier is te veel aan de hand. Er wordt niet goed naar de mensen geluisterd”. De heer Maarten Groen van de Woonbond leidde de avond. Kernpunt was dat er geen sociaal plan bekend is bij de huurders. De woningcorperatie moet zijn huurders wijzen op hun rechten. De meeste mensen reageerden “ we hebben maar een krabbel gezet. Er komt zoveel informatie op je af..”

Maar dan nog moeten de huurders een sociaal plan krijgen om het te kunnen volgen.

Huurdersverenioging De Maren heeft een bezwaarschrift ingediend en heeft ook gevraagd om een bouwstop. De gemeente speelt een dubieuze rol. Het versterkingsprogram gaat samen met de wijk herstructurering. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Gelukkig trekken de huurdersvereniging en de SP samen op. De mensen (huurders) staan centraal en niet de woningcorperatie. Wij zullen als SP-ers doorgaan met de wijk intrekken en met de mensen praten. En als het moet gaan we over tot actie. Samen met De Maren.

Foto: SP Appingedam