Provincie Groningen organiseert informatiebijeenkomst over keuze voor buizenzone langs N33

29 april 2013

Lees ook: SP Appingedam geen voorstander van pijpleiding met gevaarlijke stoffen langs N33 door Appingedam en Delfzijl

• Gedeputeerde Staten stellen aan Provinciale Staten voor om een trace langs de N33 te reserveren voor een buizenzone.Uit het MER- en LER-onderzoek naar dit trace blijkt onder andere dat dit trace gunstiger is voor de landbouw en het landschap. Het trace ligt direct langs de bestaande weg, die het gebied al doorsnijdt.
    Daarom organiseert de provincie Groningen, in samenwerking met de Stichting Buizenzone Eemsdelta, een informatieavond voor bewoners van het gebied.
  • Deze vindt plaats op woensdag 5 juni in het Eemsdeltacollege, locatie Sikkel in Delfzijl, om 20.00 uur.
  • Tijdens deze avond licht gedeputeerde William Moorlag (PvdA) het voorstel van het college van Gedeputeerde Staten voor het N33-trace toe. Daarnaast zijn vertegenwoordigers van de stichting Buizenzone Eemsdelta, de provincie Groningen en de Grontmij aanwezig om informatie te geven en vragen te beantwoorden.